U bent hier

Huisstijl

Enkele gadgets in de Koksijdse huisstijl
Enkele gadgets in de Koksijdse huisstijl
Binnen de communicatiestrategie van de gemeente Koksijde hoort een huisstijl. Een stijl die past met de moderne en bedrijvige gemeente die Koksijde is. Het logo, het label, de vaste kleuren, het zelfde lettertype, … dragen allemaal bij tot een mooie, uniforme visuele stijl. Door deze richtlijnen te respecteren wordt Koksijde steeds meer (h)erkend en vergroot haar naambekendheid. Als we praten over Koksijde hebben we het over de vier kernen die binnen de gemeente vallen: Koksijde, Oostduinkerke, Sint-Idesbald en Wulpen.

Kleurkeuze: blauw

Uit rondvraag in de gemeente bleek dat de kleur waar de grote meerderheid Koksijde mee associeert blauw is. Er wordt 1 basiskleur gebruikt en 4 afgeleide kleuren. Het blauw wordt gecombineerd met wit en zwart.

Logo: K in O

De letter K staat natuurlijk voor Koksijde. Die letter staat als het ware boven de zee en de horizon. De O staat voor Oostduinkerke. Het geheel is ook een verwijzing naar de "kokpit", de bolvormige en unieke raadzaal van het gemeentehuis. Het logo is bovendien een stempel en wordt meestal centraal op een blad of een cover geplaatst. Niet verdrukt in een hoekje bovenaan, we zijn immers fier op onze gemeente!

Label: Fascinerend Koksijde Oostduinkerke

Het logo wordt meestal gebruikt in combinatie met een label. Een slogan, zeker voor toeristische doeleinden. Waarom fascinerend? Wel, onze gemeente is meer dan mooi, meer dan interessant maar blijft prikkelen en boeien, er is altijd van alles te doen. Fascinerend ook om de verschillende facetten die de gemeente te bieden heeft: 4 deelgemeentes, zee en strand, cultuur, sport, natuur, …

Waarom Koksijde-Oostduinkerke? Heel wat mensen van buiten de gemeente weten niet dat Oostduinkerke bij Koksijde hoort. Ze denken dat het 2 verschillende gemeenten zijn. Beiden entiteiten hebben bovendien een eigen imago, eigen kenmerken. Daarom werd gerekend 1+1 = meer dan 2! Zo staan beide namen in het label en zal dat toeristisch een belangrijke meerwaarde zijn.

De huisstijl werd ontworpen door de firma Rotorgroup nv uit Roeselare.